close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

ביקורת מבנים בבניינים משותפים

מערכת שורשח כסליו, תשעז08/12/2016

בשוק הפרוץ של הדירות בישראל, מנסים קבלנים במקרים רבים להימנע מעמידה במפרט, איך תבדקו את הענין?

תגיות:

הקדמה: בדיקת ליקויי בנייה על ידי חברות ביקורת מבנים

בדיקת בית מיד שנייה למטרת איתור ליקויים, זהו תהליך מודולארי המתבצע על ידי חברת ביקורת מבנים מקצועית. ביצוע בדיקה  של דירה יד שנייה בטרם רכישתה, יספק לכם תמונה מקיפה וברורה הרבה יותר לגבי מצב ואיכות הנכס אותו אתם רוצים לקנות.

חוות הדעת ההנדסית של חברת הבדק בית תכלול:

  • איתור ליקויים בנכס ומיקומם בנכס.
  • הוראות תיקון המפרטות את מהות התיקון הנדרש במקרה הנ”ל, וכיצד מומלץ לתקן.
  • הערכה משוערת של העלויות לתיקון הליקויים.

כיצד מסייע דוח הבדק בית בעת חתימת החוזה

רוכשים אשר קיבלו לידם חוות דעת הנדסית ממהנדס מוסמך, שביצע בדק בית בנכס שרכשו – זכאים להשתמש בדוח ביקורת מבנים מול מוכר הנכס בעת המשא ומתן. הרוכשים רשאים להציג בפני המוכר את מסקנות הדוח לגבי כל הליקויים שנמצאו במבנה, ולקבל ממנו, במידת הצורך התחייבות בכתב לתיקון מלא של הליקויים על חשבונו או לחילופין הנחה כספית לצורך ביצוע התיקונים על ידי גורם אחר לאחר העברת הבעלות על הבית לידי הקונים. כאשר אתם באים אל המוכר, לפני הסגירה הסופית ובידכם ראייה מוצקה כגון דוח ליקויים בבניה מטעם החברה ההנדסית – סיכוייכם לקבל הנחה במחיר הבית גדולים יותר

חלק ב: ביקורת מבנים בבניינים משותפים

ביקורת מבנים בבניינים משותפים המוזמנת על ידי הדיירים: ביקורת מבנים פירושה בדיקה של מבנה כלשהו במטרה לאתר ליקויים בבנייה ולפי כך להגיע למסקנה לגבי רמת הגימור, הכשירות והבטיחות שלו. הדבר הראשון שיש לבדוק הוא האם המבנה עומד במפרט שהובטח לרוכשי הדירות במבנה או לרוכשי המבנה עצמו. לכאורה הדבר איננו כה נפוץ אבל למעשה כמעט בכל בניין ששופץ או נבנה קיימים ליקויי בנייה, ואי ביצוע של ביקורת כזו, גובלת בחוסר אחריות וכיולה לגרום לדיירי הבניין להוציא מכיסם עשרות אלפי שקלים.

בשוק הפרוץ של הדירות בישראל, מנסים קבלנים במקרים רבים להימנע מעמידה במפרט. הדבר יכול לבוא לידי ביטוי במטבח שאינו כולל את כל המרכיבים שהובטחו מלכתחילה,  בחלקים הנסתרים מו העין , כגון צנרת שאיננה מורכבת מחומרים איכותיים וחושפת את רוכשי המבנה לבעיות חוזרות ונשנות בתחום ובעוד המון דברים שהיו חייבים להיעשות בתוקף ההתחייבות חוזית בין הקבלן והרוכשים , אך ככל הנראה לא נעשו או שנעשו בצורה בלתי מספקת. הימצאות של ליקויים מסוג אחר יכולה להתבטא בבטיחות של המבנה עצמו, בקירות דקים ושבירים מדיי או בקירות עקומים וגם בליקויים במערכת החשמל. ביקורת מבנים חושפת  ליקויים במבנה ובדירות הפרטיות בתוך המבנה, ליקויים  שעלולים להפוך למטרד במקרה הטוב או למפגע בטיחותי במקרה הרע.

הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה